CFR si restructurarea


              Astazi - 23 martie 2009, stirea vine de la Cotidianul.ro unde Radu Berceanu anunta o restructurare in domeniul cailor ferate romane. Dar hai sa vedem ce spune ministrul Transporturilor:
         „La ora actuală, societăţile din CFR au vreun miliard de lei noi datorie numai la electrificare, au datorii între ele şi aşa mai departe, au datorii către furnizori. Nu putem să discutăm în termenii în care toată lumea să ne dea şi noi să cheltuim totul pe salarii
          „Eu, dacă aveam încă 900 de milioane, făceam drumurile naţionale boboc sau o foarte mare parte dintre ele
            Hai sa disecam problema.
           In primul rand nu s-au facut investitii majore in domeniul feroviar - calea ferata Bucuresti - Constanta ( tronsonul de la Fetesti spre port) nu este terminata nici in prezent. Se cere un randament ridicat fara o investitie sustinuta.
         In al doilea rand - trenul personal trebuia desfiintat de mult - a ajuns a fi un fel de tren social pentru unele persoane ce nu platesc bilet si cotizeaza la nas. Cotizarea asta la nas a dus la distrugerea cailor ferate romane. Fratilor se fura pe capete si trebuie sa se puna capat la furtul asta odata.
          Nasul, seful de tren, seful de gara, toti sefi lor sunt mana in mana pentru o adevarata spaga nationala.  
         Si apoi biletul la tren a devenit mai scump decat cu autocarul, microbuzul sau ce o mai fi. 
            Un exemplu: bilet de tren - Gaesti - Bucuresti - 16,75 Ron;
                        bilet de microbuz - Gaesti - Bucuresti - 10 Ron
Asta spune multe despre eficienta sistemului feroviar romanesc.
           

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

top